dimarts, 1 d’abril del 2014

Diari d'una educadora infantil en pràctiques

Introducció
 
Vaig decidir fer educació infantil després de tenir les meves dues filles. Jo era persona de màrqueting, tota la meva vida havia estat treballant en el sector de les vendes, amb les meves estratègies intentava influir amb les decisions de compra dels demés. Per circumstàncies de la vida que no tenen res a veure vaig quedar-me sense feina i vaig poder reflexionar sobre el que volia i el que necessitava a la meva vida.
No volia posar en pràctica tot allò que havia après fins ara sinó que volia aprendre la millor manera d'educar els infants, aquelles petites personetes capaces de decidir.
Primer de tot vaig haver de decidir a on voldria fer les pràctiques i em vaig començar a fer una sèrie de preguntes:
  • com havia de ser l'escola
  • quin tipus d'escola
  • com m'agradaria que fos
  • l'edat dels infants amb que m'agradaria estar
  • quina havia de ser la meva actitud
  • com m'hauria de comportar amb els infants
  • ...
La veritat és que és força complicat decidir l'escola a on poder fer les pràctiques.
Primer de tot vaig decidir que voldria fer les pràctiques en una escola bressol que fos municipal, volia veure in situ la manera d'educar i la problemàtica que tenien.
Però davant del meu canvi de domicili les opcions se'm van reduir, ja que a on anava a viure solament hi havia una escola bressol i era municipal, per tant no tenia massa per escollir si volia fer les pràctiques a prop de casa.
 
 
Abans de començar les pràctiques a l'escola bressol vaig anar a fer una visita, vaig poder conèixer la seva directora, una dona molt especial. Es notava que tenia una vocació extremadament immensa. M'explicava la seva feina amb to calmat i apassionadament.
Em va presentar les educadores del centre, totes es veien molt amables. També em va ensenyar les aules i totes les dependències del centre, va ser una visita guiada molt entretinguda.
 

 
Vaig poder veure in situ la problemàtica de les retallades... estaven en ple procés d'adaptació, una època força difícil a tots els centres i s'havien trobat amb la baixa d'una de les educadores tutores d'una de les aules dels infants d'un a dos anys. Situació molt complicada per infants tant petits.
Després i molt amablement em van donar la documentació que vaig sol·licitar i vaig poder consultar el seu projecte educatiu i el seu pla de centre, em van deixar llegir-lo tranquil·lament, sense cap interrupció. Dono les gràcies per la seva plena confiança.
Desprès de poder consultar tota la documentació i d'estar una bona estona vaig poder veure que la meva decisió no anava errada, l'escola bressol era el lloc adequat per poder fer les pràctiques.

Per finalitzar aquesta primera entrevista em van preguntar en quina aula estava interessada fer les pràctiques. Jo, prudentment, vaig demanar fer-les a l'aula dels infants d'entre un i dos anys, els mitjans, M'agrada molt aquesta edat, és l'edat on es comença a ser independent i autònom.
Vam quedar que l'horari que faria seria de 9:15 fins a les 14:15, 5 hores cada dia i que començaria el 30 de setembre.

Tenia moltes ganes que arribés el dia.!!
 
Gràcies a l'Escola Bressol Municipal el Serrallet de Torrelles de Llobregat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

També et pot interessar...